Kerstelf in de zomer


Ik vind dat de witte stof met rode strepen erg leuk past bij de felgroene stof.
De combinatie maakt me blij, maar ik kon er niet meteen een reden voor geven. 
Tot een vriendin opmerkte dat Emma wel past bij een kerstelf met deze kleuren.
Tja, er zijn mensen die hun kerstverlichting zelfs nooit opbergen,
een outfit in kerstkleuren kan dan zeker ook in de lente.



Ik maakte voor Emma een topje met als basis een patroon uit een oude knippie. 
Het patroon was voor een effen top zonder frullen.
Maar aangezien ik wel fan van ben van de huidige mode met frullen,
knipte ik de panden door en naaide extra's erbij.



Er is geen voering en geen beleg in het topje.
De randen werden afgewerkt met biais. 
Lang geleden dat ik dit nog eens deed.



Groen fotograferen is niet evident. Op elk plaatje heb ik een andere tint.


Bij nader inzien had het rokje toen ook al geen heup gevonden om op te rusten.
Ik maakte nu de 130 en hij zakt af. 



Het is een rimpelrok die ik helemaal voorzien heb van voering.
In de zijnaad zit een rits.





skateboard van Mona (uitdrukkelijk te vermelden)




Reacties

  1. Haha, dat allerlaatste zinnetje, dat het skateboard van mona is 😛. Ik herken me toch wat in haar 😇. Van de frullen ben ik geen fan, maar wederom knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suikerstokken en dennengroen, moet kunnen :-) Erg leuk topje. Rokjes met heupdeel was bij de dochters lang ook geen optie, gezien de totale afwezigheid van heup... Bij de oudste komt er toch stilaan wat glooiing op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks elf hoor: een fris lentemeisje! Mooi, dat groen! En lol voor de vermelding van het skateboard. Wij hebben die in het geel, tof ding! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En haar skateboard is meteen helemaal assorti met haar groene top.
    Mooie combinatie trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi zo, in de lentezon, maakt me helemaal vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die frullekes geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grinnik, skateboard :-).
    En dat groen zou ik 'lente' noemen als ik verffabrikant was: niets te kerst dus, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat laatste zinnetje! Ik hoor het haar zo zeggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze stond werkelijk op mijn vingers te kijken en mee te lezen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rok en topje zijn heel mooi groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi gedaan hoor en zo is het jaars rond kerst bij jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke top, die zou (met iets subtielere franje) ook leuk zijn voor geen-'kleine'-meisjes-meer ;-) Groetjes Lobke (iets-unieks.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!