Zomertopjes met flapmouwen en Pippa

Niet dat mijn meisjes een gebrek hebben aan zomerkleren. Dat niet, maar hier lagen nog wat zomerse tricotjes te wachten op een project.
Even zoeken op pinterest bracht me bij Zolderwerk.
Een blog die ik nog niet kende. 
Maar ik zag daar wat ik zocht. Een losse zomertop voor grote meisjes.




Het patroon staat in Ottobre 3/2014.
Uiteraard vond ik die meteen in mijn berg.
Ik probeerde een eerste versie uit helemaal zoals het in het boekje beschreven staat.
Maar wat een ramp.
Werkelijk. Scheef gefronst, lelijke afwerking van de mouwen.
Het onding belandde in de verkleedkoffer.
(Mijn maag keert elke keer als ik er naar kijk)



Ik dacht na over hoe ik het anders kon aanpakken. 
Ik wou nette randen en de lintjes op de schouder hoeven niet per sé. 
Ik ontdekte ook dat de 140 nog breed zat voor mijn meisjes.

Mona's top was nummer twee.
In de plaats van rimpelen, naaide ik een plooi in het midden van het voorpand.
Helaas vergat ik het achterpand te versmallen en dus zit de top nog ruim aan de hals.
Maar wel draagbaar.





Ik sloot de top op de schouder met een kamsnap.





Mona kreeg een bling bling Pippa. De stof gebruikte ik al eerder voor een rok voor Emma.
De streepjestricot vond ik op de tieneuropermetertafel bij Stoffen Van Leuven.
Wie er al eens was, weet welke tafel ik bedoel :-)



Mona's top was de tweede en nog niet helemaal top.
Er volgde nog een derde.
En dat werd er één voor Emma.



Ik had genoeg van de plooien en rimpels en versmalde voor en achterpand met vijf cm. 
Ik werkte opnieuw met het beleg en de kamsnap op de schouder.
Het was wel even oppassen met deze stof.
De sterren smelten van de hitte van het strijkijzer.




Ook Emma kreeg een Pippa in een zomers katoentje.
Beide stoffen van Emma's outfit komen van Stoffen Van Leuven.



Patroon top
Variatie op nummer 34 uit Ottobre 3/2014

patroon short


Stoffen, Stoffen Van Leuven, behalve de gouden stof, dat is een tafellaken van Zeeman.







Reacties

  1. Wat een leuk patroon zeg!! En vind de gestreepte het tofst..hou wel van dat nonchalante losse en vind t op dr rug juist erg leuk, weer eens wat anders, hihi. Zo blijkt maar weer dat smaken verschillen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schot in de roos Griet! Die top wil ik voor mijzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De top van Emma is helemaal perfect! Zo mooi met die sterretjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof die mouwtjes!
    Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke topjes, ik zie er ook wel wat in voor mijn meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een patroon waar mijn oog ook al eerder eens op viel (voor later). Blij te weten dat er een oefensessie voor nodig is.
    Maar wel een mooi eindresultaat zeg, ideaal tienergerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn om te lezen dat zo'n ervaren naaister als jij ook wel eens iets vreselijks maakt...dacht dat dit enkel mij overkwam!!
    Maar waaaaaaauw ! Wat een tof eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat het helemaal is goed gekomen zeg... die top, super gewoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap! Die moet ik ook eens uittesten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ongelofelijk knap! Ik zou willen dat ik uw talent had!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ongelofelijk knap! Ik zou willen dat ik uw talent had!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toppers! Ik wil er ook eentje voor mezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi!
    Deze shirts zouden hier ook scoren bij Yane!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo leuk gedaan Griet. Ik ben net een reeks tienerproef tshirts en truien aan het verzamelen op mijn blog. Als dochter thuis is van haar chirokamp zal ik deze eens tonen ... misschien. Ik vind hem in elk geval super.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al weer bingo. Heel naailand loopt binnenkort zo rond ;) En gelijk hebben ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, mooi hoor! Leuk om zo de drie versies steeds mooier te zien worden, die met sterretjes is echt fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi, die Pippa Pants en het Lotta-rokje zijn zo handig! Ik maakte nu ook dat rokje in katoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, enorm mooi!! Heerlijk als je zelf wat kan spelen met patroontjes en ze naar je eigen wensen kan aanpassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig! Thx voor de inspiratie! Zo eentje wil ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tienerproof! Goed om weten dat er bij jou ook al eens iets in een hoekje geduwd wordt ... maar de aanhouder wint! Deze zal ik onthouden voor onze meiden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!